To nie tylko izolacja. Praca w domu ma
zaskakujące wady
Co jeśli nigdy nie będziesz musiał
wracać do pracy? To znaczy nigdy nie musiał wracać do pracy w biurze.
Będziesz mógł żonglować z dziećmi
podczas wakacji szkolnych. Nie musisz stać w korkach. Twój pracodawca
może zyskać na zwiększonej
wydajności, niższych obrotach i niższych kosztach najmu . Ale
są mniej oczywiste wady.
Wygląda na
świetny pomysł…
A biuro dla niektórych stało się
koszmarem. Fala badań pokazuje, że wielu
pracowników pracujących w nowoczesnych biurach na otwartym planie jest tak
rozproszonych hałasem i zakłóceniami, że nie mogą się skoncentrować.
Inne badania potwierdzają
te ustalenia. Dwuletnie badanie z wykorzystaniem
losowo przydzielonych grup wykazało wzrost wydajności o 13%. Stwierdzono
także, że obrót zmniejszył się o 50% wśród osób pracujących w domu i że robili
sobie krótsze przerwy i mniej zwolnień lekarskich. A firma zaoszczędziła
około 2000 USD (2 784 USD) na pracownika na kosztach najmu.
Wystarczy, aby pracodawcy
zezwolili na pracę z domu dla każdego, kto może. Ale kluczowe odkrycie z
tego samego badania brzmi ostrzegawczo.
Ponad połowa wolontariuszy
pracujących w domu czuła się tak odizolowana, że zmienili zdanie o tym, że chcą to robić cały czas.
… Dopóki tego nie
spróbujesz
To nie tylko izolacja i samotność.
Badania pokazują, że praca w domu
jest o wiele gorsza dla spójności i innowacyjności zespołu niż
praca w biurze.
W 2013 r. Dyrektor generalny Yahoo
Marissa Meyer zakazała
pracy w domu , mówiąc, że „aby stać się
absolutnie najlepszym miejscem do pracy, ważna będzie komunikacja i współpraca,
dlatego musimy pracować ramię w ramię. Dlatego tak ważne jest, abyśmy
wszyscy byli obecni w naszych biurach. ”
Wbrew pozorom badania pokazują, że
wraz ze wzrostem dostępności laptopów i innych urządzeń do pracy zdalnej
bliskość staje się coraz ważniejsza.
Jedno badanie wykazało, że
inżynierowie, którzy dzielili fizyczne biuro, byli o 20% bardziej skłonni do
pozostawania w kontakcie cyfrowym niż ci,
którzy pracowali zdalnie. Pracownicy, którzy byli w tym samym biurze,
cztery razy częściej wysyłali e-maile z prośbą o współpracę przy wspólnych
projektach niż pracownicy, którzy nie byli w biurze. W przypadku tego
rodzaju projektów czas realizacji projektów był o 32% krótszy.
Inne badania wskazują, że bezpośrednia interakcja jest niezbędna do
identyfikowania możliwości współpracy, innowacji oraz rozwijania relacji i
sieci.
Inne badanie pracowników domowych z 15 krajów wykazało, że 42%
pracowników zdalnych miało problemy ze snem, budząc się wielokrotnie w nocy, w
porównaniu z tylko 29%, którzy zawsze pracowali w biurze.
Około 41% wysoce mobilnych
pracowników odczuwało stres „zawsze lub przez większość czasu”, podczas gdy
tylko 25% zawsze pracowało w biurze.
Część stresu jest spowodowana
przywiązaniem do urządzeń mobilnych, często trzymanych przez łóżka, a także
wyzwaniami związanymi z pracą w domu. Lokalizowanie współpracowników, aby
realizować projekty i próby prowadzenia rozmów konferencyjnych w otoczeniu
dzieci, szczekających psów lub osób dostarczających przesyłki do drzwi, nie
jest tak proste, jak się wydaje.
Być może zatem nie jest
zaskakujące, że inne badanie pokazuje, że praca
w domu zamiast być pomocna, może zakłócać życie rodzinne.
I inne badania nie sugerują, będąc w biurze regularnie mogą
utrudniać swoją karierę, w wyniku przeoczenia dla projektów lub
promocjach. Poza zasięgiem wzroku może oznaczać brak koncentracji.
Dla niektórych
najlepsze będą niektóre z nich
Istnieją mocne, oparte na dowodach
powody zarówno do pracy w domu, jak i w biurze. Co jest najlepsze?
Można z całą pewnością powiedzieć,
że pracownicy nie powinni być zmuszani do pracy z domu, ponieważ w biurze jest
zbyt głośno, aby mogli się skoncentrować.
Pracodawcy muszą zapewnić
skuteczne zaprojektowanie miejsca pracy pod kątem rodzaju pracy, którą należy
wykonać, a także pod kątem rodzaju osób, które tam pracują.
Dostęp do elastycznej pracy, w tym
pracy w domu, jest ważny, ale należy go wyważyć z korzyściami płynącymi z
interakcji twarzą w twarz.
Część osób dostęp do wspólnych
przestrzeni coworkingowych (współpracujących z pracownikami z innych firm i
innych branż), gdzie mogą czerpać korzyści z przebywania w biurze bez
konieczności podróżowania.
Wykazano, że
przestrzenie coworkingowe zmniejszają izolację, jednocześnie zapewniając
pracownikom korzyści z dostępu do bardziej zróżnicowanej sieci i ekspozycji na
innowacyjne pomysły.
Komentarze
Prześlij komentarz